Slideshow

Slideshow 19 sierpnia 2020 wyświetleń: 181

Wyjazd wspólnotowy kleryków w Tatry

W dniach 30 lipca - 3 sierpnia odbyła się „wysokogórska” ekspedycja grupy taterników naszego seminarium, to znaczy kleryków kursów III, IV i V, pod kierownictwem ks. Rektora Jana Hadalskiego. Wyprawa miała charakter integracyjny, ale przyświecały nam też  poważne cele modlitewne – postanowiliśmy podjąć trudy wspinaczki w intencji powołań do naszego Zgromadzenia. Już po raz drugi, tym razem latem, gościły nas siostry ze Zgromadzenia Sług Jezusa w Bukowinie Tatrzańskiej.

Pierwszego dnia ekspedycji, w dzień przyjazdowy, jeszcze dobrze nie rozbiliśmy bazy, a już ruszyliśmy górskim szlakiem pokłonić się Matce Bożej Królowej Tatr. Przez Rusinową Polanę, dotarliśmy do sanktuarium na Wiktorówkach, gdzie złożyliśmy modlitewny hołd Maryi i przedstawiliśmy nasze prośby w intencji powołań do naszego Zgromadzenia. Potem część z nas wyruszyła na Gęsią Szyję.

W następnych dniach w różnych konfiguracjach (zwykle w dwóch grupach o zróżnicowanym składzie), zdobyliśmy kolejno: Giewont-Kopę Kondracką-Małołączniak, Dolinę Kościeliską z Jaskinią (bardzo) mroźną, Kościelec i okolice, a nawet Kasprowy Wierch i Morskie Oko oraz Dolinę Strążyską i wreszcie Krupówki – szczyt zakopiańskiej komercji. Towarzyszyła nam piękna, słoneczna pogoda gwarantująca zapierające dech widoki.

Nasze wyczyny nie umknęły uwadze Rady Generalnej Towarzystwa Chrystusowego w osobie jej przedstawiciela, ks. Zbigniewa Reguckiego SChr, który wsparł nas modlitewnie,  radą i własnym przykładem.

W przedostatni dzień ekspedycji całą grupą zameldowaliśmy się Matce Bożej – Gaździnie Podhala w sanktuarium w Ludźmierzu, gdzie złożyliśmy dziękczynienie za ten piękny czas we wspólnocie oraz prośby o nowe powołania dla Towarzystwa Chrystusowego. W drodze powrotnej do Poznania zatrzymaliśmy się w sanktuarium Miłosierdzia Bożego w Łagiewnikach, a potem na wspólnotowej modlitwie i adoracji Najświętszego Sakramentu u Królowej Towarzystwa Chrystusowego w naszym nowicjacie w Mórkowie.

Cała ekspedycja odbyła się w bardzo dobrej atmosferze integracji i rekreacji, była solidnie oparta eucharystycznie i we wspólnotowym duchu naszego Zgromadzenia. Bardzo cieszymy się, że mogliśmy w ten szczególny sposób celebrować też pierwszą rocznicę objęcia funkcji rektora seminarium przez ks. Jana Hadalskiego SChr. Bardzo dziękujemy ks. Rektorowi za ten rok, za pomysł tego wyjazdu i realizację. Sobie nawzajem winszujemy radosnego umęczenia i bólów mięśni, a wszystkim polecamy galerię załączonych zdjęć.

A za wszystko, co wspólnie przeżyliśmy – Najwyższemu chwała!

aktualizowano: 2020-09-10
Wszystkich rekordów:

projektowanie stron www szczecin, design, strony dla parafii