Fotogalerie

Fotogalerie 28 sierpnia 2016 wyświetleń: 2304
wspólne zdjęcie przed lokalnym kościołem, gdzie chodzimy na Msze święte wspólne zdjęcie przed lokalnym kościołem, gdzie chodzimy na Msze święte
ostatnie chwile przed wylotem
widok od frontu na dom sióstr Elżbietanek w Betlejem
nowo odkryte powołanie malarsko-sprzątające
widok na dom gościnny, gdzie mieszkamy
► więcej

Trzej klerycy w Izraelu

Zapoznajmy się z pierwszą częścią korespondencji, pochodzącej od grupy kleryków naszego seminarium, którym przypadło w udziale wyjechać na część letniego okresu wakacyjnego do Ziemi Świętej. Tekst - poniżej:

W wakacje Anno Domini 2016, przypadła nam trzem ("nam", czyli: Wojtkowi Kułachowi, Maksowi Ślusarczykowi i Karolowi Bajowi) wraz z trzema innymi klerykami zakonnymi z Polski piękna możliwość wyjechania do Ziemi Świętej na około dwutygodniowy wolontariat. Epopeję tę rozpoczęliśmy w środę 24-go sierpnia wylotem z Warszawy i po północy byliśmy już w Tel Avivie, by po ok. trzeciej rano zabrać się za kolacjo-śniadanie u ss. elżbietanek w Betlejem.

Czwartkowy poranek spędziliśmy na szybkiej, bo tylko 40-minutowej przechadzce w kierunku bazyliki Narodzenia Pańskiego, gdzie w Grocie Narodzenia uczestniczyliśmy w łacińsko-włoskiej Mszy św. (dla odmiany, na przykład w piątek byliśmy już na Mszy św. po arabsku w lokalnym kościele).

Pierwsze dni upłynęły pod znakiem zapoznania się z mieszkańcami prowadzonego przez siostry sierocińca, gdzie mieszkamy i przygotowań do drobnych prac remontowo-konserwacyjnych. Była więc okazja przypomnieć sobie czasy nowicjackie, dopisywały siły i humory -  tylko podzwrotnikowy klimat zaskoczył wszystkich z niespotykaną mocą.

Z kolei w niedzielę wybraliśmy się do Jerozolimy, gdzie odwiedziliśmy niektóre najważniejsze punkty chrześcijaństwa, poczynając od bazyliki Grobu Pańskiego. Na pewno wrócimy tam jeszcze w najbliższych dniach aby móc pobyć tam trochę dłużej i bez typowo wycieczkowego pośpiechu porozmawiać z Panem w tak uświęconych miejscach.

Co do najbliższej przyszłości: od poniedziałku dzieci mieszkające w sierocińcu zaczynają rok szkolny, dom napełnił się więc gwarem i śmiechem. W tym tygodniu spotkamy się z wieloma podopiecznymi, których dotąd nie widzieliśmy, będziemy też kontynuować nasze skromne wysiłki robocze. O dalszych wypadkach – lub ich braku – w następnym odcinku. :)

kl. Karol Baj SChr

aktualizowano: 2016-10-04
Wszystkich albumów:

projektowanie stron www szczecin, design, strony dla parafii