Aktualności

Aktualności 13 lutego 2017 wyświetleń: 547

Pielgrzymka do Portugalii i Hiszpanii – Dzień 1 - Poznań, Berlin, Lizbona

Poznań, sobota 11.02.2017 godz. 23:30. Księża, bracia i klerycy spotykają się kaplicy, aby z rąk Księdza Superiora Andrzeja Łysego otrzymać specjalne błogosławieństwo „Rozesłania pielgrzymów”.

Panuje nastrój radości i oczekiwania, ponieważ zaraz mamy wyruszyć w podróż, aby zwiedzić takie miejsca jak Lizbona, Fatima, Aljustrel oraz Porto. Zaraz po błogosławieństwie, odprawa przy autobusie i wyjazd o północy w kierunku lotniska. Po dotarciu do Berlina oddaliśmy bagaże i przeszliśmy przez kontrolę. Dla wielu to był pierwszy lot samolotem, który przebiegł spokojnie. O godzinie 9:30 wylądowaliśmy w Lizbonie. Jedną z ciekawostek, które nam opowiedziała był fakt, że św. Antoni z Padwy tak naprawdę nie urodził się w Padwie, tylko tam posługiwał. Narodził się natomiast i wychował w Lizbonie. W kościele pw. św. Antoniego, gdzie urodził się św. Antoni odprawiliśmy Mszę św. Następnie po krótkiej przerwie obiadowej wyjechaliśmy dalej, aby zobaczyć perłę architektury portugalskiej – manueliński klasztor Hieronimitów. Ciekawym doświadczeniem było przejście przez wąskie uliczki Lizbony, które poprzez swój układ miały ochraniać miasto przed najeźdźcami. Wejście na zamek św. Jerzego pozwolił nam zobaczyć piękną panoramę miasta i okolicy. Ostatnimi punktami zwiedzania były pomnik odkrywców i wieża Belem, przy której zrobiliśmy wspólne zdjęcie.

aktualizowano: 2017-04-04
Wszystkich rekordów:

projektowanie stron www szczecin, design, strony dla parafii